Profesjonalne szkolenie

Profesjonalne szkolenie
.

3 błędy popełniane przy promocji przez beatmakerów i raperów.

Kilka dni temu na FZ pojawiła się krótka instrukcja na temat jakich błędów powinno się unikać przy promocji swojego zespołu, czy też swojej osoby. Dziennikarze, organizatorzy koncertów, serwisów internetowych mówili o najczęstszych błędach jakie popełniają kapele rockowe.

Czytelnicy rap-podziemie.pl to nie członkowie kapel rockowych, ale błędy przy swojej promocji na pewno popełniacie takie same.

Błąd 1: (Ty raper/producent gdzie twoja strona internetowa?)

Większość z was wrzuca swoje produkcje na YT, Soundcloud i inne. A czy nie o dużo lepiej byłoby dodatkowo stworzyć swoją własną stronę internetową, na której możecie również umieścić player z najpopularniejszych serwisów i do każdego utworu / bitu dodać informacje? Własna strona na której będziecie umieszczać produkcje to podwójny promocyjny dopalacz. Poza tym możecie informować waszych słuchaczy o nowościach i ogólnie pisać na różne tematy związane lub nie związane z waszą twórczością. Linki do własnych stron możecie umieszczać w sygnaturach na forach. Szczególnie własna strona internetowa przydatna jest kiedy staracie się o patronaty.
Własną stronę można postawić na bloggerze do którego podepniecie domene, lub kupić jakiś najtańszy serwer.

Jeśli już posiadasz własną stronę, to zadbaj aby była ona często aktualizowana.

Błąd 2: (Kiepskie BIO)

Nie wiem jak inni, ale ja gdy wchodzę na jakiś profil muzyczny lubię się dowiedzieć czegoś więcej o osobie, zwłaszcza gdy jej produkcje mi się podobają. Zazwyczaj jedyne informacje jakie są dostępne, to email, gg i miejscowość. Informacje typu: od ilu lat robisz bity/rap z kim współpracowałeś, gdzie grałeś, na jakim sprzęcie pracujesz itd. takie informacje są rzadkością. Nawet osoby, które podsyłają informacje na rap-podziemie.pl z prośbą o wstawienie na główną, rzadko kiedy coś o sobie napiszą. W takich przypadkach przydałaby się właśnie link do waszej strony, lub po prostu jakieś porządne BIO w swoim profilu.

Błąd 3: (W którym serwisie Hip Hopowym o Tobie pisano i do kogo wysyłasz te maile?)

Po pierwsze zrób sobie bazę maili i kiedy wydasz coś nowego ślij to do redakcji hip hopowych.
Po drugie, adresuj maile do konkretnego redaktora. Czyli staraj się nie pisać ogółem np. pod adres admin@cośtam.pl, bo nawet nie wyobrażasz sobie jak agencje reklamowe spamują skrzynki serwisów HH, więc możesz być pominięty. Sam dostaje codziennie około 20 maili z informacjami prasowymi, których w ogóle nie czytam, a więc staraj się adresować listy do konkretnych osób w serwisie.

Błąd często popełniany, to tak jak pisałem wyżej, brak podstawowych informacji. Informacja prasowa którą wysyłasz ma być konkretna. Ma zawierać konkretne informacje o tobie i o materiale, oraz zdjęcie i linki do stron.

Jeśli napiszesz tekst typu:

"Cześć mógłbyś mój klip wrzucić na strone?" to nie dziw się, że nikt tego nie wrzuci, nawet wtedy kiedy jest to naprawdę dobry track. Konkrety panowie, konkrety!

Słowo końcowe:

Promowanie własnej twórczości nie jest niczym złym, zwłaszcza jeśli włożyłeś w to dużo pieniędzy, pracy i czasu. Rzeczą naturalną jest, że chciałbyś mieć słuchaczy i być rozpoznawalnym już nie tylko w swoim mieście, ale w całej PL. Jeśli twój poziom jest już na tyle dobry, to warto pomyśleć o promocji.

Powodzenia,.

1 Komentarze:

Monsterjeam pisze...

No fakt dobrze piszesz.Nie każdy ma możliwości ale zazwyczaj każdy traci chęci by napisać kilka słów więcej.Ja np mam swój track http://www.youtube.com/watch?v=ArqHCbwI9zM nie jest może on zajebis.y ani czyściutko nagrany ale ludziom się podoba chcemy jakoś ruszyć.Każdy ma możliwości i każdy chce je pokazać dlatego też i my chcemy wam pokazać nasz track stronke internetową jak i domowe studio dopiero budujemy a wersja po masterze u mnie gg jak coś 9679386. Jeśli już ktoś sie odezwie to prosiłbym żebyście napisali że właśnie to czytaliście i piszecie lub chociaż że jesteście z tej właśnie oto stronki. Dzięki wielkie i proszę o wyrozumiałość ;)

Prześlij komentarz

WAŻNE!!!

Pamiętaj żeby w polu Nazwa / adres URL wpisać swoje imię lub pseudonim. Można podać link do swoich produkcji w polu URL Z uwagi na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane.

Najchętniej czytane w tym tygodniu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger