Profesjonalne szkolenie

Profesjonalne szkolenie
.

Sampling

,
Artykuł nie jest mojego autorstwa.

No więc,
Czym jest Digging ?

Digging, to inaczej kopanie (ang.) - chodzi o wyszukiwanie=znajdowanie płyt (lub też innych materiałów związanych z muzyką)!



Ja osobiście wspominam czasy pobytu w United Kingdom, gdzie absolutnie kurwa zaraziłem się płytami. Odwiedziłem sporo miejsc, ale niestety nie wpadło mi do głowy żeby uwiecznić w jakiś znaczny sposób. Wobec tego mam niewiele pamiątek propocjonalnie do przeżyć.
Miejsca w którym spędzałem każdy wolny dzięń są tak zaczarowane, że zostaną w mojej pamięci do końca życia !

Picadilly Circus 2007



Notting Hill Gate


I tutaj jeszcze sklepik, w którym często bywałem - nie przepadałem za panem kamerzystą (rino paggnozzi) bo jakoś dziwnie traktował obcokrajowców - chociaż sam jest ...



Po co są te wszystkie płyty i do czego nam służą ?

Generalnie płyty służa do słuchania, i zdmuchiwania z nich kurzu :lol: :lol: :lol:
ale beat-makerzy mają do siebie to, że nie ograniczają sie do słuchania ich, tylko szukają na nich dobrych pętli, które potem miksują z perkusją (bitem) oraz ewentualnymi innymi instrumentami, aby w efekcie powstał jakiś dobry podkład muzyczny.
Zazwyczaj w efekcie jest to HIP-HOP, ale kilkukrotnie udało mi sie znaleźć w/w przypadek, także w innym gatunku muzycznym, więc nie jest to jakąś regułą.

Jeśli zastanawiasz sie nad samplowaniem z cd,mc,vhs etc... - to tylko i wyłącznie twoja sprawa.


Co można samplować a czego nie można ?

Chyba nie ma tutaj żadnych wytycznych. Jeśli ktoś ma poukładane w głowie, to wie że nie będzie samplował muzyki DANCE na muzyke RAP, bo często kończy sie to śmiechem, albo nawet ubolewaniem nad niskim intelektem osoby która się za to wzięła.
Tak więc nie ma żadnych wytycznych co do tego co samplujemy, choć i tak kilka osób na pewno się z tym nie zgodzi - ma to dobrze brzmieć.

Sampling - samplowanie.
Cóż to takiego jest prawda ?
Jest to nie zawsze prosta czynność polegająca na cięciu określonego fragmentu muzycznego do zewnętrznego źródła - takiego jak p: sampler,komputer, czy bit-maszyna.

Ciężko jest znaleźć kogoś kto jasno i precyzyjnie tłumaczy to w języku polskim, dlatego też posłuże się zagranicznymi przykładami.

Pominę lekcje taktów, zapętlania i przejdę od razu do zademonstrowania tej czynności:



Oczywiście że nie zawsze jest to tak łatwe jak się nam wydaje...
Ale - dla chcącego nie ma nic trudnego !

Powiecie - okej, a co ze mną - ja nie mam mpcetki, ani samplera, bo używam fruity-tutti :mrgreen: , oczywiście chodzi o FL, nic prostszego:


0 Komentarze:

Prześlij komentarz

WAŻNE!!!

Pamiętaj żeby w polu Nazwa / adres URL wpisać swoje imię lub pseudonim. Można podać link do swoich produkcji w polu URL Z uwagi na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane.

Najchętniej czytane w tym tygodniu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger